مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به همراه معاونین و مدیران ستادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد سال جاری و سال گذشته مجموعه اوقاف استان، گفت: استان مازندران دارای یک هزار و 222 بقعه متبرکه و امامزاده است که رتبه دوم کشور را دارد.
 
وی با بیان اینکه اوقاف مازندران در اجرای برنامه های ابلاغی سازمان اوقاف در سال 94 رتبه نخست کشور را کسب کرد، افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران طی سالهای اخیر در تمامی طرح ها و برنامه های سازمان اوقاف و برنامه های ابلاغی رتبه های برتر را کسب کرده است
 
حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه 12 هزار و 925 موقوفه متصرفی در مازندران وجود دارد، تصریح کرد: بیش از 100 هزار رقبه، 70 هزار رقبه غیر متصرفی و 100 هزار مستأجر موقوفات در مازندران وجود دارند.
 
 این مسئول با اشاره به اینکه استان در زمینه موقوفات رتبه سوم کشور را دارد، تصریح کرد: بیش از 3 هزار خادم افتخاری در آستان امام‌زادگان و بقاع متبرکه مازندران فعالیت می‌کنند.
 
 وی با بیان اینکه 360 مرکز فرهنگی قرآنی در آستان امام‌زادگان و بقاع متبرکه مازندران فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: بیش از 4 هزار مسجد در استان داریم که همه آنها وقف هستند.
 
در این دیدار علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه باید جایگاه و منزلت امامزادگان را قدر بدانیم، افزود: برگزاری همایش های بزرگداشت امامزادگان و تکریم آنها ارزشمند است.
 
 وی با موقوفات اشاره کرد و گفت: وقف مسئله ای شرعی است و فقط رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و نماینده ولی فقیه می توانند نسبت به آن ورود پیدا کنند.
 
 نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مسئله موقوفات باید با نگاه شرعی ورود پیدا کرد و در تخصص هر کسی نیست که در این خصوص اظهار نظر کند.
 
 اسماعیلی گفت: مجلس شورای اسلامی حامی و پشتیبان سازمان اوقاف، وقف و موقوفات است.
/2759/